Vijf miljoen euro kapitaal voor “Belgische Amazon”

Het e-commerce platform Storesquare krijgt een injectie van 5 miljoen euro vers kapitaal. Storesquare heeft de ambitie uit te groeien tot het “Belgische Amazon”. Het wil dat doen door een logistiek platform te zijn dat wordt gebruikt door lokale KMO’s. Die kunnen hun producten op het platform te koop aanbieden, Storesquare verzorgt de logistiek van het internetplatform. Storesquare is voor 70 procent in handen van de mediagroep Roularta van de familie De Nolf die ook instaat voor het management. Andere aandeelhouders zijn de bank KBC en de zelfstandigen vereniging Unizo. Het kapitaal van het distributieplatform bedraagt nu 8,7 miljoen euro.



Bijna anderhalf jaar na haar start omvat Storesquare 1.300 lokale winkels en KMO’s die het platform gebruiken, goed voor een aanbod van 200.000 producten. Die gebruikers betalen allen 135 euro per maand als abonnement en een commissie van 5 tot 9 procent op de verkoop. Roularta probeert de groei van het internetplatform duidelijk te koppelen aan haar lokale verankering via haar mediaproducten. Zo wordt bijvoorbeeld in “Deze week”, de vroegere Streekkranten, en in de Krant van West-Vlaanderen regelmatig verwezen naar Storesquare.