Dries Van Noten verkoopt zijn modelabel aan Spaanse Puig

Dries Van Noten verkoopt het modelabel dat zijn naam draagt aan de Spaanse groep Puig. Die controleert nu al exclusieve merken zoals Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Loubotin en Paco Rabanne. Van Noten blijft “een belangrijke minderheidsaandeelhouder”. Hij wordt voorzitter van de raad van bestuur en creatief directeur, zo blijkt uit een gezamenlijk persbericht. Dries Van Noten is één van de weinige Belgische mode ontwerpers die een vaste plaats heeft verworven in onze lijst. Naast zijn modelabel controleert hij ook 18 winkels in wereldmodesteden van Antwerpen over Singapore tot Toronto.



Van Noten is 60 en was op zoek naar een externe partner om een deel verantwoordelijkheid over te nemen. De website Women’s Wear Daily schreef eerder dit jaar al dat Van Noten op zoek was naar een overnemer van zijn bedrijf. De waarde ervan werd volgens de modewebsite geschat op 100 miljoen dollar of 81 miljoen euro. Ceo Marc Puig is tevreden dat hij het Belgische modelabel kan toevoegen aan het portfolio van zijn Spaans familiebedrijf. “Dries Van Noten heeft als onafhankelijke modelabel een uitzonderlijke reputatie opgebouwd met zijn avant-garde collecties. Dit partnership toont onze strategische inzet om onze modebusiness verder te ontwikkelen.” aldus Puig.