De beursgenoteerde bioscoopgroep Kinepolis boekte in de eerste zes maand van dit jaar een omzet van 285,3 miljoen euro. Dat is een stijging met 25 tegenover dezelfde periode in 2022 of met net geen 20 % ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Daarmee laat het bedrijf, in handen van de familie Bert, de desastreuze coronajaren achter zich. Het aantal bezoekers in het eerste semester, 16,8 miljoen, ligt wel nog 5 % lager in vergelijking met het pré-coronajaar 2019 maar die bezoekers consumeerden wel meer. Daarbij komt dat die bezoekers ook gespreid zijn over meer zalen dan in 2019. De bezetting per zaal ligt dus lager. Kinepolis zelf trekt daar een positieve conclusie uit: die grotere basis onderlijnt het groeipotentieel bij een – naar verwachting – verdere positieve evolutie van de bezoekcijfers bij volledig herstel van het internationaal filmaanbod.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.