Duchâtelet doet wat werd verwacht: hij verkoopt STVV

Het Japanse marketingbedrijf DMM.com neemt de Limburgse eersteklasse ploeg STVV over van Roland Duchâtelet.  Digital Media Market kocht in juni 20 procent van de aandelen van Sint-Truiden over van Duchâtelet. Meteen was dat het begin van een doorgedreven “due dilligence” waarbij de boekhouding en de structuur van de club werd doorgelicht. Die oefening is nu blijkbaar positief afgerond. Opmerkelijk is wel dat tijdens de persconferentie waarop het nieuws werd bekend gemaakt zowel de 71-jarige Roland Duchâtelet als zijn partner Marieke Höfte afwezig bleven. Höfte is voorzitter van STVV en ze is ook beheerder van het vastgoed van de ploeg. Dat blijft in handen van Duchâtelet. Höfte blijft voorzitter tot 1 december, moment van de overdracht. DMM.com is een e-commerce bedrijf met diverse business units waaronder video on demand, online shopping , 3D-printing en telefonie.

Op de persconferentie in Stayen nam Yusuke Muranaka het woord voor DMM. “STVV is een interessante en dynamische club, in volle groei met goede sportieve resultaten en een interessante infrastructuur. We willen de supporters en het volk van Sint-Truiden plezieren. We willen inzetten op de jeugd en werken met de trainersstaf om de jeugd zo goed mogelijk te ondersteunen. In de eerste plaats ambiëren we dus een club te worden waar de stad van houdt. DMM biedt meer dan 40 diensten, we hebben misschien ideeën of ervaringen die we kunnen implementeren. We kunnen voor entertainment zorgen rond de wedstrijden en misschien enkele dingen uit de Japanse cultuur invoeren. Misschien moeten we beginnen met een goed Japans restaurant in de stad, want dat is er nog niet. Daarnaast zijn we sterk in toerisme en kunnen we op dat vlak misschien nog enkele tips geven.”