Twee miljoen meer voor de gebroeders Beers

Terwijl de broers Michiel en Manu Beers als eigenaars van Tomorrowland hun rekeningen aan het opmaken zijn na de twee festivalweekends, blijkt dat de editie van vorig jaar goed was voor een omzet van 60 miljoen euro. Een cash flow van 3,8 miljoen euro resulteerde in een netto winst van 2 miljoen euro. De voorbije twee weekends ontving Tomorrowland dit jaar 400.000 bezoekers. De broers Beers kondigden aan dat ze de komende jaren telkens twee opeenvolgende weekends willen reserveren voor hun festival. Hun vermogen stijgt alvast van 8 naar 10 miljoen euro.



De boers Beers wijzen er op dat de cijfers over 2016 negatief werden beïnvloed door een overeenkomst met Sabam en de daaraan gekoppelde éénmalige kost. In 2016 was de groep Live Style, het vroegere SFX Entertainment Inc, de partner die de internationale ontwikkeling en organisatie van het Tomorrowland merk ondersteunde. Live Style kwam echter in moeilijkheden en ging in concordaat onder het zogenaamde ‘chapter 11’. De impact hiervan op de evolutie van het Belgische festival wordt als minimaal aanzien, zo luidt de commentaar. Het management blijft hard geloven in de toekomst van het festival buiten de landsgrenzen en is in de overtuiging dat deze activiteiten weldra terug zullen kunnen heropgestart worden.

Het succes van Tomorrowland is nauw verweven met dat van de dj’s Dimitri Vegas & Like Mike. De broers Beers namen ondertussen ook het management op zich van die succes dj’s. Hun managementvennootschap Mnky Bzz keerde de voorbije twee jaar 2 miljoen euro dividend uit.