Barbara Torfs gaat haar eigen weg

De 50-jarige Barbara Torfs wordt managing director van de Belgische activiteiten van Herculean, een bedrijf dat corporate events organiseert gebaseerd op een sportieve basis. Torfs stapt ook in het kapitaal van Herculean. Barbara Torfs is de nicht van Wouter Torfs, de CEO van de gelijknamige schoenendistributeur. Barbara Torfs was sedert 1996 directeur marketing en communicatie bij Schoenen Torfs.



Yves Vekemans lanceerde in 1999 zijn eerste Hercules Trophy, een maraton bedoeld voor bedrijven en hun werknemers. Daaruit groeide Herculean, specialist in de organisatie van coporate en HR sportieve events. Barbara Torfs kent die sector. Eerder richtte ze Spirngbok Events op dat zich toelegt op de gezondheid van werknemers. Herculean heeft bureau’s in België, Dubai en New York. Het bedrijf werkt een nieuwe kapitaalronde af waarbij naast private investeerders ook wordt gewerkt met crowfunding.

In het weekblad Trends bevestigt Barbara Torfs haar plannen. “Dat is mij op het lijf geschreven. Ik heb twintig jaar marketing en communicatie gedaan, ik weet hoe je iets in de markt zet.” aldus Barbara Torfs. Voetbalcoach Glen De Boeck oefende in 2015 acht maanden lang de functie van managing director van Herculean uit. Dat werd geen succes. Recent heeft de familie Torfs een stroomlijning doorgevoerd van het familiale aandeelhouderschap van Schoenen Torfs.