(Belgische) Shoe Discount wordt (Nederlandse) Bristol

Euro ShoeEuro Shoe Group (ESG), de schoendistributiegroep van de familie Vanaudenhove, gaat de komende jaren volop investeren in haar merknamen en winkelpanden. Het bedrijf gaat voor een drastische revitalisering van 250 bestaande winkels in de Benelux, waar een investering van 15 miljoen euro mee gemoeid is. In België en Luxemburg zal ESG een renaming doorvoeren en wordt de naam Shoe Discount vervangen door Bristol. Deze merknaam wordt door ESG in Nederland reeds gebruikt voor haar zogenaamde ‘value for money’-winkels. Door de merknaam Bristol ook in België en Luxemburg te gebruiken, wil ESG gaan voor één sterk retailmerk in de Benelux, met lokale accenten. De komende jaren plant het bedrijf 100 nieuwe Bristol-winkelopeningen in de Benelux.



Kurt MoonsKurt Moons (CEO ESG): “ESG is een rasecht Belgisch familiebedrijf en laat de afgelopen periode sterke groeicijfers zien. Afhankelijk van het segment doen we het 2% tot 8% beter dan de markt. Daarom hebben we als directie en in samenspraak met de raad van bestuur besloten om extra te investeren in deze huidige, dalende markt. We geloven, ondanks de digitalisering van de sector, meer dan ooit in onze fysieke filialen en onze medewerkers. We willen uiteindelijk groeien naar 350 Bristol-winkels in deze landen. Voor ons is en blijft de fysieke retail het meest belangrijk.”

De komende periode krijgen de winkelinrichting en de communicatiestijl een grondige update. De rood-witte kleuren van Shoe Discount blijven behouden, maar de naam wijzigt naar Bristol. De omvorming start in november 2016 en zal medio 2017 afgewerkt zijn.