Christian Van Thillo neemt meerderheid in gebundelde reclameregie Morfeus

Morfeus is de naam van de nieuwe reclameregie die de advertentiediensten samenbrengt van de Persgroep, uitgever van print, en Medialaan, exploitant van radio en tv. De Persgroep, uitgever van onder meer Het Laatste Nieuwe en Dag Allemaal, is in handen van Christian Van Thillo. Medialaan is de holding boven de commerciële TV-zender VTM en is voor gelijke delen in handen van De Persgroep en Roularta van de familie De Nolf. Concreet neemt Van Thillo dus 75 % van Morfeus en De Nolf 25%. De nieuwe regie moet de adverteerder een antwoord bieden op het digitaal geweld van onder meer Facebook en Google.



Facebook en Google werken op basis van gepersonaliseerde advertenties. Wanneer u op deze website rechts een reclamebanner ziet, ziet uw buurman op dezelfde website een andere banner, aangepast aan het respectievelijk persoonlijk profiel. De klassieke media hebben die flexibiliteit niet. Morfeus moet daar een oplossing voor zoeken. De nieuwe regie zal ook een overkoepelend aanbod bieden. Adverteerders krijgen dan een mix aangeboden van radio, tv, print en internet.

Medialaan topman Peter Bossaert wordt bestuurder van Morfeus. De Persgroep stuurt haar CEO Koen Verwee. Marketing gewijs nog dit. De Griekse god Morpheus kon de vorm aannemen van elk mens en verscheen in iemands dromen als de geliefde van die persoon. De God van de Droom woonde in een donkere grot, versierd met papavers. Het medicijn morfine is vernoemd naar Morpheus vanwege de hallucinogene werking ervan.