Colruyt stapt in ondergoed-internetwinkel

Underwear ColruytColruyt Group heeft een belang van 40% verworven in de Belgische online ondergoedwinkel MyUnderwear24. Het huidige management behoudt 60% en blijft aan boord onder leiding van oprichter Toon Hermans. “De instap in MyUnderwear24 past in Colruyt Group’s ambitie om met gepaste winkelformules, waaronder online, in te spelen op de behoeften van de consument in al zijn levensfases.” zo klinkt het in een persbericht. Op termijn wil Colruyt de controle over de internetwinkel overnemen.

Colruyt Group verwerft een participatie van 40% in MyUnderwear24 door in te tekenen op een kapitaalverhoging. Tussen de groep en het management werden ook aankoop- en verkoopopties overeengekomen die Colruyt Group, over een termijn van tien jaar, de mogelijkheid bieden om geleidelijk de volledige controle over de webshop te verwerven.
Beide partijen zijn overeengekomen geen details te verstrekken over de voorwaarden van de transactie. De waardering gebeurde aan marktconforme waarderingsmethoden.



Colruyt is nu al fors aanwezig op internet, onder meer met de eigen winkelketen. Alles wat in Colruyt-winkels ligt, kan via internet besteld worden en daarna afgehaald in een van de Colruyt-winkels of aan huis worden geleverd.