Cracco een maatje te groot voor Joyce De Troch

Morgen stapt Joyce De Troch uit de bvba LAV Events. LAV staat voor Like a Virgin, het marketingbedrijf van Philip Cracco. Die wou De Troch aan boord halen van zijn groep als specialiste in het organiseren van grote bedrijfsevenementen en feesten. Te groot, zo blijkt nu. “Ik raakte een beetje mijn drive kwijt in al die grote ambities, zegt De Troch, we zaten eigenlijk niet meer op dezelfde golflengte.” Cracco van zijn kant werkt ondertussen verder aan zijn groepsstructuur. Zijn familiale sleutelholding Achares verhuist van België naar het Groot-Hertogdom Luxemburg.



Morgen komen Joyce De Troch en Philippe Cracco samen om een oplossing uit te werken. Bedoeling is dat Cracco de aandelen van De Troch in LAV Events overneemt. Veel zal er niet te beslissen vallen. LAV Events heeft een eerste balans neergelegd waaruit blijkt dat er nog geen activiteit werd ontwikkeld.

Sedert begin deze eeuw legt Joyce De Troch zich toe op het organiseren van trouwfeesten en bedrijfsevenementen. Cracco was wel geïnteresseerd in haar ervaring en know how ter zake. “Maar ik voel mij goed bij feesten voor 200 tot 400 mensen, zegt Joyce De Troch, Philippe ziet het onmiddellijk veel groter, feesten voor meer dan 1.000 man. En dat is niet meer mijn ding.” De Troch benadrukt wel dat ze met haar bedrijf Enjoy actief blijft als organisator van feesten, maar dan wel op haar maat, die dus iets kleiner is dan die van Cracco.

Dat Cracco de zaken in perspectief plaatst, mag ook blijken uit het feit dat hij zijn holding Achares verhuist van de Louizalaan in Brussel naar het Groot-Hertogdom Luxemburg. Bestuurders in Achares zijn naast Cracco zelf, zijn zoon Pieter-Jan en Paul Thiers, de vroegere drijvende kracht achter het bedrijf Unilin. Thiers is ook bestuurder in de uitzendgroep Accent die destijds door Cracco werd opgericht, samen met Conny Vandendriessche.