D’Ieteren in het oog van de VW-storm

VW Frankfurt
Evolutie van het aandeel Volkswagen op de beurs van Frankfurt de voorbije drie jaar.

Op de beurs van Frankfurt lijkt het Volkswagen-aandeel zich te stabiliseren onder de 100 euro. Daarmee is Volkswagen nog goed voor een beurskapitalisatie van bijna 49 miljard euro, liefst 75 miljard euro minder dan de hoogste koers die het aandeel bereikte in de lente van dit jaar. Sedert de uitbraak van het software-schandaal verloren de Volkswagen-aandeelhouders om en bij 30 miljard euro. Ter vergelijking, de beurswaarde van de Belgische Volkswagen-invoerder D’Ieteren bedraagt momenteel om en bij 2 miljard euro. De familie D’Ieteren houdt zich ondertussen vast aan de takken van de bomen en beperkt het beursverlies.



De Volkswagen-groep liet D’Ieteren weten dat in België 393.648 voertuigen zijn uitgerust met de EA189-dieselmotor (EU 5) en de niet-conforme software. Het gaat om 197.328 voertuigen van de merken Volkswagen en Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, 121.712 van Audi, 23.539 van SEAT en 51.069 van het merk Skoda.

Volkswagen heeft nog geen technische procedures uitgewerkt die moeten worden gevolgd om de wagens weer conform te maken. Volkswagen zegt wel alle kosten die voortvloeien uit de nodige maatregelen voor de betrokken voertuigen op zich te nemen en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of de betrouwbaarheid van de betrokken voertuigen. D’Ieteren van zijn kant zal zijn betrokken klanten zo snel mogelijk per post op de hoogte brengen. Dat kan vanaf eind deze week ook online via de website www.customercare.dieteren.be.

Zodra de Volkswagen-groep de te volgen technische procedure bekendmaakt, zal D’Ieteren Auto zijn klanten uitnodigen bij de officiële concessiehouders van het betreffende merk om de vereiste interventies uit te voeren, aldus de Volkswagen-invoerder in een persbericht.

close

LATEN WE CONTACT HOUDEN!

Ontvang dagelijks de meest interessante berichten over De Rijkste Belgen.

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.

Mis geen enkel artikel.
Schrijf u in op de nieuwsbrief.

We spammen niet. Lees meer in ons privacybeleid