Volgens GM zijn de Australische drempels te hoog om het plan van Dumarey te laten slagen. Die drempels zijn dan onder meer een te kleine afzetmarkt, te hoge productiekosten en een toenemende versnippering van de markt. GM Maakte ook bekend dat de productie zal stoppen in oktober 2016. De Amerikaanse multinational gaat nu de Astra opnieuw invoeren in Australië.
Guido Dumarey is een goede bekende van GM. In januari 2013 nam hij een GM-productie-eenheid van versnellingsbakken in Straatsburg over. Daar worden ook de versnellingsbakken gemaakt voor het V6 Commodore model van Holden, een merk dat eigendom is van GM en dat nu nog in Australië wordt geassembleerd. Dumarey rekende er ook op dat de Australische regering over de brug zou komen met overheidssteun voor zijn project. Holden is, binnenkort ‘was’, de enige personenwagen die wordt geassembleerd in Australië. Vele Australische ogen waren dan ook gericht op Dumarey. Het webmagazine Motoring dat het dossier van nabij opvolgt, titelde ontgoocheld: “Punch fails first test”.