
In 2007 werd UFF door het echtpaar Hayley en Andrew Gait-Golding opgericht in Londen. Giles Brook, voormalig manager van innocent drinks, vervoegde het koppel in 2009 en investeerde mee in de onderneming. Hun ambitie was eenvoudig: kinderen op een speelse manier in contact brengen met
gezonde tussendoortjes op basis van fruit. Het bedrijf dat vandaag 40 werknemers telt, kende een exponentiële groei van gemiddeld 50% per jaar over de voorbije zes jaar, wat kan worden uitgedrukt in meer dan 375 miljoen porties fruit. Dit is voornamelijk toe te schrijven aan de steeds toenemende
vraag naar gezonde tussendoortjes in de grote Britse supermarkten en retailkanalen. De netto-omzet van UFF wordt voor 2016 geraamd op ten minste 27 miljoen Britse Pond, met een sterke rentabiliteit van 18% winst voor belastingen. Hayley en Andrew Gait-Golding en Giles Brook zullen UFF blijven managen vanuit het kantoor in Londen.
Jan Boone (CEO) van Lotus: “De missie van Lotus is om het juiste product en merk aan te kunnen bieden aan elke klant, zowel in het traditionele als het gezonde segment van tussendoortjes. Daarom ben ik vandaag zeer trots dat we deze mooie merken aan ons aanbod van gezonde tussendoortjes kunnen
toevoegen.” Eerder dit jaar kocht Lotus ook al en meerderheid in Natural Balance Food, de Britse pionier op het gebied van ‘wholefood’ tussendoortjes.