De beursgenoteerde voedingsgroep Lotus Bakeries, onder controle van de familie Boone, heeft het innovatief Brits bedrijf Kiddylicious overgekocht. Kiddylicious produceert tussendoortjes voor baby’s, peuters en kleuters, in aangepaste porties. Het bedrijf werd in 2009 in het Verenigd Koninkrijk opgericht door Sally Preston, moeder van twee en voormalig food scientist bij Marks & Spencer. Dankzij het gevarieerde, innovatieve gamma aan tussendoortjes, is Kiddylicious het snelst groeiende merk in de categorie van babytussendoortjes in het Verenigd Koninkrijk en beschikbaar bij alle grote supermarkten. Lotus kocht eerder al een aantal andere Britse producenten van tussendoortjes voor volwassenen.
De netto-omzet van Kiddylicious wordt voor het kalenderjaar 2018 geraamd op 21 miljoen Britse pond, met een sterke rentabiliteit van ruim 15 % winst voor belastingen. Het merendeel van het Kiddylicious gamma is melk-, lactose-, gluten- en allergeenvrij en is bovendien een alternatief voor de bestaande babytussendoortjes. In de meeste producten wordt dan ook geen suiker of zout toegevoegd, of ze bevatten een hoog proteïnegehalte. Lotus betaalt om en bij twee de keer de omzet als overnamebedrag.