Bob Verbeeck neemt met zijn sportmarketingbedrijf Golazo 50 procent over van zijn kleinere collega Sportizon. Bedoeling is dat beide bedrijven onafhankelijk van elkaar blijven verder werken maar elkaar wel ondersteunen in hun buitenlandse expansie en bij andere mogelijke opportuniteiten.
“We leverden als eerste in België structureel advies aan merken om hun marketingdoelstellingen via de sport te realiseren”, zegt Bob Verbeeck vandaag in de Tijd. “Mettertijd is onze focus verschoven naar mensen in beweging krijgen. In de groep was er opnieuw nood aan consulting en daarvoor keken we uit naar een sterke partner.” Door de instap in Sportizon haalt Golazo die expertise binnen. “De vraag naar strategisch advies op het vlak van marketing en merkenprofilering is groot”, aldus Verbeeck. “Als een merk aanwezig is op een bepaald event, dan doet het er goed aan om voor elke euro die geïnvesteerd wordt in sponsoring ook nog eens 2 euro opzij te zetten voor activering en begeleiding van het merk. Dat om een optimale return on investment te realiseren. Die reflex is in België nog veel te weinig aanwezig. In landen zoals de VS, Groot-Brittannië en Nederland staan ze daarin al veel verder. We willen op dat vlak onze bijdrage leveren.”
Sportizon werkt vanuit Vilvoorde en werd opgericht in 2000. Naast consultancy en sportmarketing organiseert het bedrijf ook het minivoetbaltornooi Keizer Karel Cup in Gent en de zaalvoetbal Soccer Cup in Antwerpen, sporten die nog niet in de portefeuille van Golazo zitten.
Laatste nieuws. De directeur van Sportizon, Michel Francken, is de broer van N-VA staatssecretaris Theo Francken. Die laatste feliciteert zijn broer op Twitter: Zo fier op mijn broer! Proficiat Michel. En het blijft Vlaams verankerd 😉