
Drie kwart van de overgenomen bioscopen zijn gehuurde complexen. De groep telt twee megaplexen (meer dan 16 zalen), 17 multiplexen (meer dan 8 zalen) en 25 kleinere bioscopen, verspreid over zes Canadese provincies. In de grootste regio’s, Ontario, British Colombia en Alberta, realiseert Landmark Cinemas 92% van haar omzet. Vijf bioscopen beschikken over een IMAX-zaal. Dat laatste groot formaat is trouwens een Canadese uitvinding.
Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group: “Ik ben bijzonder trots op deze unieke kans om onze activiteit uit te breiden naar een continent dat ons heel wat troeven moet bieden. Landmark Cinemas heeft bovendien met ons gemeen dat zij gepassioneerd zijn door klantbeleving. Zij introduceerden als eerste in de markt het ‘social ticketingsysteem’ Atom en converteerden succesvol een aantal van hun complexen naar recliner seats. Het management van Landmark is bijzonder enthousiast en kijkt ernaar uit om onze driepijler-strategie (beste cinema-operator, beste marketeer en beste vastgoedmanager) uit te rollen in hun groep en onze producten en belevingsconcepten te testen in de Canadese markt. We vinden het een opportuniteit voor beide groepen.” (Lees verder onder de foto)

Kinepolis zal de Canadese groep, die 1.450 medewerkers telt, aansturen via een lokale executive management board, gevormd door het actuele management van Landmark Cinemas en bijgestaan door een integratieteam dat vanuit Europa Kinepolis-managementbenaderingen en -concepten zal aanreiken. Op deze manier wil Kinepolis haar zelflerende en zelfinnoverende bedrijfscultuur overdragen op de nieuwe organisatie.