De invoerders van luxesportwagenmerken, waaronder Ferrari en Bentley, hebben in de eerste zes maanden van dit jaar 191 auto’s verkocht in België. Dat zijn er 60 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Vooral Aston Martin lag goed in de markt. Het Britse merk verkocht vier keer zoveel auto’s als in de eerste helft van 2016. Ook Ferrari wist zijn verkoop met twee derde te verhogen. Het verkocht het eerste halfjaar in ons land 76 stuks. De groei bij de luxesportwagenverkoop is deels te verklaren door het grote aantal nieuwe modellen die de luxemerken momenteel uitbrengen, zo schrijft de Tijd.
Maar de grootste groeimotor in het luxesegment wordt vermoedelijk de SUV, aldus de krant. Alle autobouwers zijn intussen op de trein van de comfortabele terreinwagen gesprongen. De Lamborghini Urus en de Rolls-Royce Cullinan komen volgend jaar bij de dealer. De Aston Martin DBX volgt een jaar later, Ferrari mogelijk in 2021. Bentley, dat gemiddeld 10.000 euro winst maakt per verkochte auto, lanceerde vorig jaar zijn luxejeep Bentayga. Bij de lancering had het merk al 4.000 bestellingen binnen. Ondanks zijn kostprijs van 180.000 euro ging de auto ook in België al 23 keer over de toonbank.