Philip Cracco: “Behalve ‘een tetje’ was er niets te zien”

Dat er vooral in West-Vlaanderen een krapte is op de arbeidsmarkt, was bekend. Maar dat werkgevers ook pornodanseressen inzetten om werknemers te lokken, is nieuw. Het is precies dat wat Philip Cracco met zijn nieuwe uitzendbedrijf Jobfixers deed op een uitzendbeurs in Kortrijk. Op zijn beursstand zette het bedrijf ‘The Red Shoe Bar’ op. Inclusief bediening door dames met ontbloot bovenlijf. Tot ergernis van de organisatoren. “Ach allemaal, niet zo erg, klinkt hij bij Jobfixers, behalve ‘een tetje’ was er niets te zien.” Choqueren lijkt de nieuwe marketing te zijn.



In ‘The Red Shoe Bar gaan danseressen vlot uit de kleren, terwijl er op een scherm porno te zien is. Organisator Kortrijk Xpo is er niet mee opgezet. “De contactdagen zitten er nu op, maar voor de volgende editie gaan we de regels aanpassen, zodat dit niet meer gebeurt. Strippen past hier niet.”, zegt Pieter Desmet van Xpo in Het Laatste Nieuws.

Volgens Philip Cracco en zijn zakenpartner Lieven Bonamie viel het allemaal wel mee. “Ach, behalve een tetje was er niets te zien”, zegt Bonamie in de krant. “Er kwamen geen sensuele lapdancestandjes of seksuele handelingen bij kijken. Op een scherm speelde er softporno, er waren geen geslachtsdelen te zien. We wilden niemand choqueren: de bar was afgeschermd met een groot zwart gordijn, dus wie binnenkwam, koos er zelf voor. Ik schat dat 1 bezoeker op de 10 het initiatief niet kon smaken. De rest was enthousiast.” Jobfixers geeft toe vooral te willen opvallen. “We werken zonder grote marketingbudgetten, dus wilden we op deze ludieke manier in het oog springen. Dat is ons gelukt.”

Philip Cracco werd bekend via het “rijkenprogramma” The sky is the limit op Vier. Eerder haalde zijn nieuwe bedrijf Jobfixers al het nieuws omdat het in eerste instantie jonge vrouwen aantrok die gevraagd werden rode schoenen te dragen. De omstreden bar kadert in dezelfde aanpak.