PMV investeert in sportlabel 42|54 van Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée

Olivia Borlée, vierde van links, met rechts van haar Elodie Ouedraogo

De Vlaamse investeringsmaatschappij PMV investeert in 42|54, het luxesportmerk van estafettekampioenen Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée. Met de investering wil PMV naar eigen zeggen “een ambitieus groeiverhaal ondersteunen”. De estafetteloopsters lanceerden hun kledinglijn in 2016. Ze doopten die 42|54, naar de tijd waarmee ze op de Olympische Spelen van 2008 in Peking zilver wonnen op de 4×100 meter, samen met Kim Gevaert en Hanna Mariën. Onder het motto ‘Clean athletes, clean clothes’ brengt 42|54 een duurzame collectie op de markt die het midden houdt tussen sport- en modekledij. Die liep onmiddellijk in het oog van enkele belangrijke internationale influencers.

De kledinglijn van het jonge bedrijf speelt in op de ‘athleisure’-trend waarbij sportoutfits ook dagelijks gedragen worden naast de piste of het veld, een trend die komt overwaaien vanuit de VS en Azië, en stilaan ook Europa verovert. Atletes Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée hebben al langer een hart voor mode. Olivia volgde tijdens haar sportcarrière een opleiding modedesign en Elodie werkte als journaliste voor Elle België. Beide dames trainen vandaag in de collectie van 42|54 om de functionele kwaliteiten te testen.



De collectie 42|54 zag in 2016 het daglicht en werd meteen goed ontvangen. Zo slaagden Ouedraogo en Borlée erin om de aandacht te krijgen van toonaangevende media (Vogue FR, Vogue US, WWD, Hypebae…) en werden zowel internationale influenceres als Hailey Baldwin, Jessy J, Slick Woods en Doutzen Kroes als influencers van eigen bodem zoals Charlotte de Witte, Emma Gelaude en Kat Kerkhofs met 42|54 items gespot. De collectie is online te koop via de eigen website en via internationale toonaangevende winkels zoals Lane Crawford, Asport en SKP Beijing. (Lees verder onder de foto)

Ivory tights, een sport outfit van 175 euro.

De Vlaamse investeringsmaatschappij PMV investeert in 42|54 via converteerbare lening, dat si een lening die later kan worden omgezet in aandelen van het bedrijf. “We zijn blij met de financiering van PMV: ze bevestigt het parcours dat we aflegden tot dusver en geeft ons vertrouwen in de toekomst. Met de cashinjectie willen we inzetten op marketing– en verkoopinitiatieven om verder te groeien in een opkomende markt”, zeggen Borlée en Ouedraogo. Roald Borré, Head of Equity Investments bij PMV: “Hoewel de modesector een enorm concurrentiële markt is, geloven wij dat alle elementen aanwezig zijn om van het merk een internationaal succes te maken: een goed product, een krachtig merkverhaal, een mooie trackrecord, maar vooral een ambitieus team dat elkaar goed kent en weet wat het is om aan de top te staan. De positieve feedback van de industrie en de interesse van grote internationale retailers bewijst dat er een plaats in de markt is voor deze collectie.”