Het herstel van Roularta werd ook bevestigd bij de publicatie van de jongste halfjaarcijfers over het eerste semester van 2016. Inclusief de joint ventures zoals de 50 % participatie in VTM steeg de omzet 1,2 procent tot 241 miljoen euro. De winst uit voortgezette activiteiten steeg met 4 procent tot 13,9 miljoen euro. De cash flow lag met 19,9 miljoen euro lager dan vorig jaar, een gevolg van vooral een daling van de reclame-inkomsten en nieuwe lanceringskosten voor onder meer het e-commerceplatform Storesquare.be en de telecomtak Mobile Vikings.
De omzet van de divisie gedrukte media zakte 3,9 procent tot 152,1 miljoen euro, als gevolg van dalende reclame-inkomsten. Reclame-inkomsten uit internet stegen dan weer met 12,8 procent. De divisie audiovisuele media zag de omzet 11,3 procent stijgen tot 89,4 miljoen euro. De inkomsten uit reclame bij de tv- en radiozenders stegen 4,9 procent.