“Roebel-marketeer” wordt voorzitter van Studio 100

De 54-jarige Europalia-directeur Koen Clement wordt voorzitter van het kinder- entertainmentbedrijf Studio 100 van Hans Bourlon en Gert Verhulst. Recent zagen we Clement ook al als mede-oprichter van de nieuwe Standaard Uitgeverij. De van oorsprong marketing-specialist bouwde zijn carrière initieel uit bij de Persgroep als marketeer. Zo was hij de man die eind vorige eeuw een succesvolle campagne opzette waarbij kopers van Het Laatste Nieuws bij hun krant gratis Roebel-biljetten kregen. Voor alle duidelijkheid, de Russische munt was op dat moment zo goed als waardeloos geworden.



Volgens Hans Bourlon, topman van Studio 100, is Koen Clement de ideale keuze voor Studio 100. “Ik ken hem als een minzaam man met een luisterend oor, diplomatisch en met een bijzondere strategische visie op het medialandschap. Bovendien brengt hij een karrenvracht aan operationele media-ervaring in Vlaanderen en Nederland mee.” klinkt het in een persbericht.

Clement neemt de plaats in van Steve Van den Kerkhof, die jarenlang het voorzitterschap van de raad van bestuur heeft vervuld. Koen Clement blijft directeur van het kunstenfestival Europalia en wordt dus een onafhankelijk voorzitter. Voordien was hij onder meer ceo van de Nederlandse groep WPG Uitgevers en zetelde hij in het directiecomité van De Persgroep Publishing.


Download PDF