Voor een bedrijf is het niet aangenaam Starboard aan boord te krijgen. Je haalt dan zowat het paard van Troje binnen. Yahoo! Inc kan daarvan meepraten. Na drie jaar publieke campagne door Starboard zwichtte Yahoo! voor de druk en verkocht haar kernactiviteit aan Verizon Communications.
Bij Perrigo valt Starboard terug op het bod dat concurrent Mylan vorig jaar uitbracht uit Perrigo. Het management van Perrigo wees dat bod af omdat het volgens hen geen rekening hield met de positieve effecten van de overname van Omega Pharma. Zoals bekend bleken die positieve effecten achteraf ronduit negatief te zijn. Omega Pharma was blijkbaar veel te duur verkocht door Marc Coucke aan Perrigo. De koers van Perrigo daalde sedertdien met 40 procent.
Eigen schuld dikke bult, zegt Starboard nu. Het raadt Perrigo aan zijn voorgeschreven geneesmiddelen af te stoten en zich toe te leggen op haar geneesmiddelen zonder voorschrift. Perrigo heeft ondertussen een nieuwe CEO, John Hendrickson. Starboard lijkt zijn pijlen op Hendrickson te richten. Perrigo is ondertussen in een juridisch dispuut verwikkeld met de vroegere aandeelhouders van Omega Pharma, zijnde Marc Coucke en het fonds Waterland. Vraag is of de komst van Starboard voor of tegen het dossier van Marc Coucke zal werken.