PRIMEUR – Studio 100 pompt 4 miljoen in “Netflix voor kinderen”

Het kinderentertainment bedrijf Studio 100, in handen van Hans Bourlon en Gert Verhulst, pompt 3,9 miljoen euro kapitaal in het webplatform Wanagogo. Voor 5,95 euro per maand krijgen 4 gebruikers ongelimiteerd toegang tot het Studio 100 archief met materiaal van onder meer Bumba, K3, Maya en de andere producten van het huis. Studio 100 benadrukt ook dat het beeldmateriaal van Wanagogo downloadbaar is en bijvoorbeeld ook in de wagen kan worden bekeken wanneer er geen wifi voorhanden is. De commercialisatie van Wanagogo berust bij Proximus dat zich profileert als een lange termijn partner van Studio 100.



Vier miljoen is ook het overgedragen verlies van Wanagogo, een verlies dat hoofdzakelijk in 2015 werd genoteerd als opstartkost van het digitaal platform. Eind 2015 sloot Studio 100 een akkoord af met Proximus waarbij de telecomoperator zou instaan voor de commercialisatie en distributie van Wanagogo. Het platform biedt beeldmateriaal aan in het Nederlands en Frans. Er komen geen advertenties op. De band tussen Studio 100 en Proximus wordt daarmee bevestigd. Recent verlegde Studio 100 zijn exclusieve distributie van zijn tv-kanaal van Telenet naar Proximus. Het grootste verschil tussen beide operatoren is dat Telenet zelf ook actief is als producent van programma’s terwijl Proximus zich puur profileert als distributeur.