Telenet start keten van VR-ontspanninghallen op

Op 16 juni opent Telenet aan de Belgiëlei in Antwerpen de eerste vestiging van “The Park”, een nieuwe keten van VR of virtual reality speelhallen. Kijkers willen steeds dichter betrokken worden bij hun favoriete content: ze willen de actie kunnen proeven, zelf commentaar geven, zelf ‘meespelen’, zo klinkt het in een persbericht. Als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg naar Mozes, zou je ook kunnen zeggen. Telenet ziet haar klassieke TV-product afkalven en moet dus actief op zoek gaan naar nieuwe, jonge klanten.



In The Park wandelen bezoekers met een VR-bril en rugzak met sensoren vrij rond in een volledig fictieve wereld waar ze zelf de hoofdrol spelen. Op termijn zou deze een link kunnen hebben met lokale films, series of programma’s.

Telenet-CEO John Porter: “De beste entertainment ervaringen, of het nu gaat om een concert, een sportwedstrijd, bungeejumpen, koffiedrinken bij een echte barrista: ze hebben allemaal gemeenschappelijk dat je ze optimaal zélf ervaart, dat je er maximaal bij betrokken bent en dat je ze volop deelt met vrienden en anderen. Dat gevoel willen we bij Telenet ook overbrengen: we willen entertainment intens laten ervaren.”

En dan in het kader van nieuwe woorden leren: The Park draait om “phygital entertainment’: met VR op het snijpunt tussen fysiek en digitaal. The Park is een corporate venture tussen Telenet en 9.5 Magnitude Ventures, een nieuw type venture capital fonds gespecialiseerd in tailor-made start-ups. Corporate venturing staat Telenet toe autonoom en wendbaar deze nieuwe business te ontplooien en biedt mogelijkheid voor snelheid en flexibele groei. Philippe De Schutter, momenteel nog country manager bij Uber Eats, werd aangesteld als Managing Director van The Park.