CEO Wouter Torfs, vertegenwoordiger van de derde generatie van de gelijknamige familiale schoenendistributeur, begint de zoektocht naar een opvolger voor zichzelf. “Ik zou graag over vijf jaar afscheid nemen. Binnen een drietal jaar moet de knoop zeker doorgehakt zijn.”, zegt de 60-jarige ondernemer. Zijn opvolger kan zowel van buiten als van binnen het bedrijf komen. De vierde generatie is intussen doorgeschoven naar de top van het bedrijf met onder andere Lise Conix als marketingmanager en Alexander Torfs als logistieke medewerker.
Wouter Torfs wordt geciteerd in diverse kranten naar aanleiding van de 70ste verjaardag van zijn bedrijf. Onder Wouter Torfs verdrievoudigde het winkelpark tot 76 vestigingen, voornamelijk met groei buiten de stadscentra. Maar ook de uitdagingen zijn groter geworden. De onlineverkopen zijn de belangrijkste groeimotor geworden terwijl de fysieke verkoop achteruit gaat. Volgend jaar verwacht Torfs een half miljoen paar schoenen via de webshop te verkopen. Het investeerde daarom eerder al in de uitbreiding van het logistieke apparaat in Temse. “Online tekent nu voor 15 procent van onze omzet. Op termijn lijkt 30 procent realistisch, maar eigenlijk weet niemand precies hoeveel het zal zijn. Maar we zijn klaar voor de toekomst.”, zegt Torfs die de ambitie koestert de grootste onlineschoenwinkel van België te worden. Fysiek wil de groep wel groeien in Wallonië waar ze nu nog zo goed als onbekend is .