Bart Van Malderen stapt nu ook in online luierverkoop

Luierproducent Bart Van Malderen, bekend van zijn bedrijf Drylock, is met bijna 20 % van de aandelen hoofdaandeelhouder van de Duitse online luierverkoper Lillydoo. Deze start-up verkoopt babyluiers, babydoekjes en huidverzorgingsproducten via een abonnementensysteem. Het internetbedrijf werd vier jaar geleden opgericht door enkele vroegere managers van de luierreus Procter & Gamble, de eigenaar van onder meer Pampers. Drylock is een van de leveranciers van Lillydoo. En er is meer. Lillydoo huurt nabij Berlijn een magazijn dat ontwikkeld werd door de Belgische vastgoedgroep VGP. Van Malderen is via VM Invest naast Jan Van Geet één van de referentieaandeelhouders van de beursgenoteerde ontwikkelaar van logistieke panden.



De investering van Van Malderen in Lillydoo dateert al van 2016 maar bleef tot op vandaag onder de radar. Het is de Tijd die ze op het spoor kwam.  Lillydoo is momenteel actief in alle Duitstalige landen, Frankrijk, Nederland, Spanje en Italië. In 2016 bedroeg de omzet van Lillydoo minder dan 2 miljoen euro, vorig jaar was dat al 40 miljoen euro. Dit jaar zouden de inkomsten rond 80 miljoen euro moeten uitkomen. Bart Van Malderen was tot 2003 hoofdaandeelhouder van Ontex, het tot dan familiaal bedrijf dat luiers produceert en in dat jaar gefaseerd werd verkocht. In 2012, na het aflopen van een niet-concurrentiebeding, startte hij met de productie van de luierproducent Drylock Technologies.