Flying Group, het bedrijf dat zich toelegt op het onderhoud van privé vliegtuigen en het organiseren van chartervluchten in privé jets, investeerde vijf miljoen euro in de vernieuwing van haar hoofdkantoor op het luchthaven van Deurne. Flying Group is het product van Bernard Van Milders, die het bedrijf oprichtte in 1991. Vader Van Milders bouwde een vermogen op in bottelarijen voor Coca Cola, iets wat hij later diversifieerde in onder meer rusthuizen en catering. Zijn zoon koos voor Antwerpen en privé luchtvaart. En Bernard Van Milders is niet bang van de toekomst in deze coronatijden. Hij koos een nieuw logo voor zijn bedrijf, waar een vliegtuig in het logo vroeger naar links vloog, vliegt het nu naar rechts. De richting van de toekomst, zo klinkt het.
Discretie blijft een synoniem van privé jets. Het nieuwe hoofdkwartier van Flying Group brengt eigenaars en passagiers discreet naar een zijgebouw aan de luchthaven van Deurne. In deze coronatijden verzorgt het bedrijf een full service. Passagiers worden opgehaald aan huis en afgeleverd aan het vliegtuig zelf, zonder risico op enige externe besmetting, zo klinkt het.
Vorig jaar draaide Flying Group een omzet van 74 miljoen euro tegenover 78 miljoen het jaar daarvoor. De marges in ook deze sector zijn klein en Flying Group moest tevreden zijn met een break even situatie. Naast de hoofdzetel in Antwerpen heeft de onderneming nog negen andere vliegbasissen, onder meer in Brussel, Kortrijk-Wevelgem, Amsterdam, Parijs en Dubai. Fiscaal zijn er verlengstukken naar Luxemburg en Malta. Sleutelactiviteit is het volledige beheer van de zakenjets van de klanten, onderhoud inbegrepen. Van de 42 vliegtuigen in beheer hebben er acht Antwerpen als basis. Vanzelfsprekend had corona een impact op het bedrijf dat minder zakenvluchten boekte. Maar die impact wordt geminimaliseerd. Het grootste deel van de omzet komt immers uit onderhoud van vliegtuigen, vluchten zelf komen inzake omzet op de tweede plaats.