De familie De Witte wordt met hun merken Cibel en Cebon de nieuwe hoofdsponsor van wereldkampioen cyclocross Wout Van Aert. Cibel en Cebon zijn vooral bekend als invoerders en verkopers van fruit, met sinaasappelen en clementines voorop. Pater Familias Achille De Witte heeft altijd een boontje gehad voor wielrennen. Zo was zijn bedrijf sponsor van de wegploeg wielrennen Cibel-Cebon. Die moet nu echter het bijltje leggen voor Wout Van Aert. “Dit was een ongelooflijke opportuniteit”, zo zegt huidig CEO Jurgen De Witte, “Een kans die zich opeens voordeed en een kans die we niet mochten laten liggen en dit heeft niets te maken met onze wegploeg. Het plan was al om te stoppen, dit is gewoon een nieuw verhaal dat los van het ander staat.”
In september raakte bekend dat Van Aert zijn contract bij Sniper Cycling, het bedrijf achter de ploeg Veranda’s Willems-Crelan, verbrak. Sindsdien zat de Kempenaar zonder ploeg. In de wereldbekercrossen in Waterloo en Iowa City, in de Verenigde Staten, fietste Van Aert noodgedwongen in een regenboogshirt zonder sponsor. Vanaf nu zal Cibel-Cebon op het shirt staan.
Over het wegseizoen 2019 wilde Van Aert tijdens een perscontact nog niet veel kwijt. “Dat is iets dat we later wel zullen bekijken.”, aldus Van Aert. Vanaf 2020 zal Van Aert sowieso voor de Nederlandse WorldTour-ploeg Jumbo rijden. Dat contract werd al getekend nog voor Van Aert zijn contract met Sniper Cycling verbrak. Feit is dat de veldritploeg rond Van Aert een eenmansploeg is en dat zal de komende maanden niet veranderen.