Proximus-CEO Dominique Leroy mikt op Vlaanderen. “Mensen zien Telenet als een Vlaams bedrijf, terwijl het eigenlijk Amerikaans is. Wij willen de Vlaming duidelijk maken dat Proximus Belgisch en Vlaams is, en een rijk aanbod heeft.”, zei ze bij Studio 100 in Schelle, waar de samenwerking werd voorgesteld. Studio 100 TV komt in het basisaanbod van Proximus, de nieuwe muziekzender in een Kids-pakket van 5,95 euro per maand. Zelf legt Proximus een aardig maar onbekend bedrag op tafel om Studio 100 TV binnen te halen.
Telenet evolueerde van een kabeldistributeur naar geïntegreerde producent en aanbieder van content, onder meer met de commerciële zenders 4 en 5. Momenteel negocieert de kabeloperator om de controle te verwerven over het productiehuis Woestijnvis dat nu nog mee in handen is van Wouter Vandenhaute en Mediahuis. Blijkbaar zijn er geen juridische bezwaren voor Telenet om tegelijkertijd producent en distributeur te zijn. Ze komen daarbij wel meer en meer in het vaarwater van Studio 100 terecht. Vraag is wat er nu moet gebeuren met de programma’s die Studio 100 produceert in opdracht van de commerciële zenders Vier en Vijf.