Hein Deprez koopt Israëlische Mor International

Greenyard Fresh, een onderdeel van de groeten- en fruitgroep Greenyard van Hein Deprez, koopt 49% van de aandelen van Mor International, met een optie om meerderheidsaandeelhouder te worden in de toekomst, voor een niet nader genoemd bedrag. Mor International is een Israëlisch bedrijf gespecialiseerd in de inkoop en verkoop van exotisch fruit van hoge kwaliteit (mango’s, avocado’s, kaki, granaatappels, verse dadels en paprika’s). Het bedrijf is onder meer sterk actief in Zuid-Afrika. Mor staat voor een omzet van 50miljoen euro.



Hein Deprez, CEO van Greenyard zegt: “Greenyard koopt jaarlijks meer dan 3 miljoen ton groenten en fruit in, van mond tot grond, en bevoorraadt zo onze food retailers en food service klanten. Met de acquisitie van Mor versterken we onze positie en kunnen we het aanbod, kwaliteit en variëteit van ons gamma verbeteren. Deze transactie draagt bij tot de verdere focus op onze strategie en prioriteit om blijvend winstgevende groei te genereren en onze wereldwijde leidende positie in groenten en fruit te verbeteren.” Eerder dit jaar poogde Greenyard de Amerikaanse fruitgigant Dole over te nemen, een transactie die niet kon worden afgerond.