Rodania en IMH zijn niet echt te vergelijken. Rodania is een consumentenproduct uit de hogere klasse. IMH torent daar hoog boven uit. Bij die laatste zijn er 25 specialisten in witte jassen die gepersonaliseerde uurwerken maken. Maar toch lukt het in geen van beide gevallen om de zaak winstgevend te maken. Dat lukt dan weer wel bij Ice-Watch de Waalse horlogeproducent van Jean-Pierre Lutgen. Die koos zonder omwegen voor een consumentenproduct met een sterk marketingverhaal. Niets luxe. Lutgen had trouwens een akkoord voor de overname van Rodania tot Cracco zich op het laatste moment bedacht en twee miljoen euro extra vroeg. Maar dat was voor Lutgen dan weer echte luxe. En dus ging de deal niet door.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.