
Marc Coucke was de hele week te gast op de boot Evanna van Gert Verhulst in diens Vier-show Gert Late Night. Coucke stelde er in primeur zijn privé-museum voor. Maar voor wat hoort wat. Zo mocht Coucke uitvoerig zijn Ardeense gin promoten. Minder commercieel leek zijn pleidooi te zijn voor darmkankerpreventie. Eén van de makkelijkst te voorkomen kankers, als je er maar snel genoeg bij bent, zegt dr. Luc Colemont in gesprek met Coucke op de website van Vier. Coucke retweet ook enthousiast alles wat met darmkanker en Colemont te maken heeft. (Lees verder onder de foto)

Wat niet gezegd wordt is dat Marc Coucke met zijn bedrijf Pharco zelf de ultieme begunstigde is van de verkoop van de zelftest. “Pharco wordt de hoeksteen van het ‘mini Omega Pharma’ dat Coucke en zijn CEO Mario Debel willen uitbouwen.”, schreef de krant de Tijd enkele weken terug. “Het nieuwe bedrijf werd Ceres Pharma gedoopt. Behalve het productengamma van Pharco zal Ceres ook Etixx – het sportvoedingsmerk dat Coucke terugkocht van Omega Pharma – omvatten, én twee participaties van Debel zélf: botversterkende voedingssupplementen (onder het merk CalxPlus) en een middel tegen verkoudheid (Primarini).”
En dus ook de Fecotest.