Marc Coucke ruilt Constant Vanden Stock voor harde euro’s

Marc Coucke met naast hem Jo Van Biesbroeck.

Marc Coucke gaat op zoek naar een sponsor die zijn naam wil verbinden aan het Anderlecht-stadion. Tegen betaling van harde euro’s. De naam “Constant Vanden Stockstadion” gaat dus op de schop. “Die brengt niets op.” zo zei Coucke bij de voorstelling van zijn beleidsplannen. De verbouwingen aan het stadion zullen gebeuren door de groep Besix, een kleine aandeelhouder van de ploeg, en niet door Versluys, de Oostendse bouwgroep waarvan Coucke de helft controleert. Die werken hebben in eerste instantie betrekking op de VIP-logistiek en de catering. Er komen zes restaurants op de site en er wordt een topchef aangetrokken. Het is duidelijk, Marc Coucke ziet een markt in netwerken en voetbal.



Voorzitter Marc Coucke heeft vandaag zijn beleidsplan voor Anderlecht voorgesteld. Naast de sportieve ambitie wil hij de ploeg saneren en efficiënt maken. Officieel mijdt hij het woord bedrijf. Anderlecht moet gezellig blijven. Maar mag wel niet langer zoals dit jaar aankijken tegen een verlies van 10 miljoen euro. Er komen om te beginnen 1.000 plaatsen bij in de spionkop. “De berekende capaciteit was veel te klein.” aldus Coucke. Bekende koks Roger Van Damme en Albert Verdeyen zullen de catering – met nadruk op desserts – uitwerken. Er komt een nieuwe businesstribune en een receptiezaal voor ongeveer 660 personen, met de focus op KMO’s. Sterrenchef Christophe Hardiquest, bekend van het gerenomeerde restaurant Bon Bon, zal het Anderlecht restaurant Saint-Guidon bemannen. Voor de Europese matchen zal Wout Bru ook in de keuken staan. Bru werkt nu voor Coucke in Durbuy. Er zullen in totaal zes verschillende restaurants komen in het stadion. Die zullen elke match door Gault&Millau bezocht worden en gequoteerd worden. Dat moet volgens Coucke een stimulans zijn voor de chefs en zorgen voor een kwaliteitsgarantie. Een nieuw stadion voor Anderlecht komt er ten vroegste in 2023.