NIEUW – Belfius en Boston Consulting boeken 9 miljoen verlies weg bij vakman webportal Jaimy

Bank- en verzekeringsbedrijf Belfius heeft een verlies van 9 miljoen euro weg geboekt bij haar webportal Jaimy. Mensen die op zoek zijn naar vakmannen voor werken in hun woning kunnen bij Jaimy terecht. De webportal brengt vaklui uit de bouwsector in contact met potentiële klanten, ongeacht of zij klant zijn bij Belfius of niet. Het bedrijf werd door Belfius opgebouwd samen met Boston Consulting Group. De opstart van het project vergt dus heel wat middelen. Jaimy werd tegelijkertijd opgestart met Jane, een internet project waar Belfius eveneens samen in investeert met Boston Consulting. Bij Jane, een digitaal alarmsysteem voor detectie van oudere mensen, werden eerder dit jaar 14 miljoen opstartverliezen weg geboekt. Beide ventures samen kosten dus momenteel 23 miljoen euro aan de twee partners.



Jaimy moet een einde maken aan de zoektocht van mensen naar goede vakmannen. Wie renovatiewerkzaamheden wil laten uitvoeren, kan een bericht met de omschrijving zijn behoeften plaatsen op de website . Daarna volgen een aantal prijsopgaven van vaklui uit de Jaimy-community. Die zijn op hun kwaliteit getest en goedgekeurd door de webportal. Vervolgens kiest de consument met wie hij wil werken. Eerder stelde Belfius Insurance dat het zijn rol als verzekeraar ten volle wil opnemen in de maatschappij en wil “beschermen” wat belangrijk is voor mensen. In die context ging het verzekeringsbedrijf in 2018 op zoek naar wat mensen verontrust en zorgen geeft. Jane en Jaimy waren de twee corporate ventures waarmee de verzekeraar samen met Boston Consultancy van start ging in 2019.