NIEUW – De Rijkste Belg stuurt zeemeerminnen op pad in de Super Bowl

Dit weekend is een sportief hoogtepunt in de Verenigde Staten met de 53ste editie van de Super Bowl, de finale in het Amerikaans voetbal. De reclametijd in dit nationaal sportevenement is heilig en duur betaald. De grootste adverteerder dit jaar is de biergigant AB Inbev, in handen van de Rijkste Belgen. De groep kocht in totaal meer dan 5 minuten zendtijd en zal 7 producten van vijf verschillende merken op antenne brengen. Het meest in het oog springt de tv-spot van Bon & Viv Spiked Seltzer, met fruit en alcohol gearomatiseerd suikervrij spuitwater. AB Inbev ziet het bierverbruik dalen en zet massaal in op nieuwe smaken. Smaak en dieetproducten bepalen de nieuwe markten.



Bon & Viv trekken voor de gelegenheid een zeemeerminnenpakje aan. Volgens AB Inbev is 60 % van de Amerikaanse consument nog niet bekend met het merk. Bedoeling is Bon & Viv voor te stellen als een product, niet als een merk. De groeiende markt van koolzuurhoudende drankjes wordt meer en meer een eenheidsworst. Met Bon & Viv wil AB Inbev niet zozeer een zoveelste kleurtje in de markt zetten, dan wel een originele smaak. Daarbij wil het bedrijf een misverstand uit de wereld helpen: het merk is er niet enkel voor jonge vrouwen, maar voor iedereen.

En de haaien aan het eind van de spot? Die verwijzen niet naar potentiële investeerders in AB Inbev maar naar de Amerikaanse consument die nog niet vertrouwd is met het merk.