De familie Delcroix kon met haar autobandenbedrijf Deldo perfect standhouden in het coronajaar 2020. De groepsomzet van Deldo eindigde vorig jaar op 333 miljoen euro tegenover 335 miljoen het jaar daarvoor. De cash flow liep op van 33 naar 40 miljoen euro, goed voor een netto winst van 28 miljoen euro tegenover 25 miljoen in 2019. 28 miljoen euro vloeide naar de familiale holding Delcrinvest. De familie Delcroix ziet haar vermogen stijgen van 866 naar 909 miljoen euro. Het miljard lonkt.
Deldo profileert zich als een massa distributeur van autobanden. Het bedrijf heeft permanent 1,2 tot 1,5 miljoen autobanden in voorraad. Dat impliceert het beheer van een indrukwekkend logistiek geheel aan magazijnen met bijhorende software om dat alles te exploiteren. In totaal gaat het om een 8.000 tal soorten banden met verschillende afmetingen. Deldo bouwt daarbij haar eigen merk uit naast de bestaande bandenmerken. Jozef Delcroix startte het bedrijf met zijn echtgenote en één werknemer in 1970. Meer dan 20 jaar later kwamen daar de kinderen Philip en Katleen bij. Nu werken om en bij 200 mensen voor het bedrijf.