De Brits-Belgische ondernemer John Martin heeft zijn hotel in Waterloo verkocht aan de Nederlandse horecagroep Van der Valk, bekend met zijn logo van de zwarte toekan. Het is meteen de 18e vestiging in België die eigendom is van de Nederlandse familie. Het Martin’s Hotel op de site van de vroegere suikerfabriek van Waterloo was het tweede hotel van de groep, enkel voorafgegaan door het hotel in Genval. Het opende in de jaren negentig. John Martin stelt dat het hotel niet meer past in de strategie die nu gebaseerd is op luxe hotels met een sterk historisch karakter, of gelegen in stadscentra, zoals Brussel en Brugge. Het hotel in Waterloo sluit aan op een bedrijfszone.
John Martin stond enkel in voor de exploitatie van het hotel. Het vastgoed was in handen van de Franse groep Teychené. Van der Valk koopt nu ook dit vastgoed over. Het familiebedrijf Van der Valk zette meer dan veertig jaar geleden zijn eerste stappen in België en baat hier nu 18 hotel-restaurants uit. Zijn netwerk bestrijkt de verschillende regio’s van het land met vestigingen in Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Gent, Luik, Bergen of Verviers en nu Waterloo. Wereldwijd exploiteert het er 120, die zijn gevestigd in vijf Europese landen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje) en in het Caribisch gebied.