De Brouwerij Haacht uit Boortmeerbeek, bekend van onder meer de Primus-pils en het speciaalbier Keizer Karel, kon zijn omzet vorig jaar optrekken met 20 % tegenover in 2020. Maar in dat coronajaar moest de brouwerij 38 % omzet inleveren als gevolg van de horeca lockdown. Daarmee lagen de omzet en het verkocht volume vorig jaar nog respectievelijk 27 en 26 procent onder het niveau van het coronavrije 2019. Dankzij de betere verkoop en kostenbesparingen kon de brouwer het nettoverlies beperken tot 2 miljoen euro. Als gevolg van dat verlies wordt geen dividend uitgekeerd. Een nieuwe tegenvaller voor de familie Van der Kelen die 88 % van de brouwerij controleert.
De horeca kampte ook in 2021 opnieuw met sluitingen en beperkingen. Co.Br.Ha, zoals het bedrijf heet op de beurs, sloot het boekjaar 2021 af met een omzet van 79,4 miljoen euro en een negatief nettoresultaat van -1,9 miljoen euro. De netto cashflow bedroeg 11,8 miljoen euro. Over alle markten heen steeg de bierverkoop van Brouwerij Haacht met 13,1 procent. In de Belgische horeca werd zelfs 25 procent meer bier van Haacht verkocht tegenover 2020, terwijl de bierverkoop op de buitenlandse horecamarkten fors steeg in Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje, met gemiddeld 23 procent. In het retailsegment in België en erbuiten noteerde de bierbrouwer een globale stijging van de bierverkoop met nagenoeg 4 procent. Het totale verkochte volume bier en frisdrank van Brouwerij Haacht steeg uiteindelijk met 17,5 procent, daar waar er tijdens het boekjaar 2020 nog sprake was van een daling in verkocht volume van 38,2 procent.