Tom Boonen gaat op zoek naar jonge internetmiljonairs (in de VS)

In de lente van dit jaar startte ex-wielrenner Tom Boonen samen met Joeri Vanhumbeeck en Steven Lismont van de Tiense merkonafhankelijke auto-invoerder Carconnex het eigen autobedrijf Iconiccars op. Lismont kwam recent nog in het nieuws met de verkoop van zijn internetverdeler CarsOnTheWeb. Iconiccars van zijn kant richt zich op de exclusieve nichemarkt van de zogenaamde ‘supercars’. Dat blijkt geen sinecure te zijn. Boonen en cie gaan nu op zoek naar nieuwe klanten in de Verenigde Staten. “Supercars zijn vooral iets voor jonge superrijken. Internetmiljonairs van een jaar of 30, 40. Die heb je in Europa veel minder.”, zo klinkt het.



Iconiccars ging van start met een 15-tal auto’s, samen goed voor een voorraadwaarde van 10 miljoen euro. In de garage staat onder meer een Italdesign Zerouno, een wagen waarvan slechts vijf exemplaren zijn gemaakt. En nog, een unieke Ferrari Sergio, die 3 tot 4 miljoen euro moet opbrengen. (Lees verder onder de foto)

Iconiccars gaat nu op zoek naar kandidaat kopers voor hun supercars in de Verenigde Staten. Die Amerikaanse markt voor supercars is veel groter dan de Europese. De twee Belgische verkopers van Iconiccars gaan ter plekke de beste autoveilingen en beurzen afschuimen. Dat de bolides in Tienen staan, is geen probleem. “Als mensen echt geïnteresseerd zijn, vliegen we ze zo naar hier.”, zegt Joeri Vanhumbeeck in de Tijd. “We hebben ook naar de Emiraten gekeken. Maar de klanten daar hebben een heel andere smaak als het gaat om kleuren. Zo zijn ze er fan van gouden wielen. En de concurrentie is er groot: sjeiks verkopen hun supercars vanuit hun eigen garage.”