NIEUW – Familie Van Marcke lanceert met Cronos groep interactieve marketingtafels

Caroline Van Marcke met haar zoon Aldric d’Oultremont. (Foto: Belga)

Moeder en zoon Caroline Van Marcke en Aldric d’Oultremont hebben samen met de ICT groep Cronos van Dirk Deroost de nieuwe venture Modulab opgericht. Modulab gaat interactieve presentatietafels uitbouwen met touch sensoren die kunnen worden gebruikt in allerhande presentatietechnieken en marketingtoepassingen. De familie Van Marcke is gekend als distributeur van sanitair materiaal. De presentatietafels worden dan ook in eerste instantie uitgebouwd om te worden gebruikt als virtuele interactieve voorstellingen van binnenhuisinrichting. En daar ligt onmiddellijk al een verlengstuk naar de bouwsector en de projectontwikkeling. Van Marcke controleert 60 % van Modulab, Cronos is goed voor 40%.

De toepassingen van interactieve presentatietafels zijn legio. Klanten kunnen in de toonzaal via aanraking een eigen decor of interieur uitbouwen, elementen veranderen en kleuren wijzigen. Vanuit die invalshoek kon Modulab naast Van Marcke zelf al partnerships uitbouwen met tegel- en vloerspecialist Gavra uit Geel en met de Brusselse binnenhuisinrichter AFC. Die laatste bouwt zowel interieurs uit voor residentiële als commerciële projecten. Het bedrijf kondigt alvast voor binnenkort de opening aan van de eerste digitale showroom waar klanten ‘à la carte’ hun eigen interieur kunnen samenstellen. Modulab ziet verder toepassingen van de virtuele presentatietafels in de informatica- en (tele)communicatietechnologie sector, de financiële sector, de sector werving- en selectie en de media sector. De vennootschap kreeg een startkapitaal mee van 300.000 euro. Aldric d’Oultremont is nu al binnen het bedrijf Van Marcke bezig met intelligente technologie applicaties en digitale innovaties.