Philip Cracco verkoopt Rodania (dan toch nog)

De ondernemer Philip Cracco zoekt dan toch nog een overnemer voor zijn horlogemerk Rodania. Eerder al liepen pogingen tot een verkoop van Rodania stuk. Zijn eigen (duurder) merk Manfred Cracco houdt hij wel voor zich. Mee onder druk van aanhoudende gezondheidsproblemen gaat hij ook op zoek naar bijkomende minderheidsaandeelhouders in zijn pas opgestarte uitzendgroep JobFixers.



In de krant De Standaard zegt Cracco dat hij geen tijd heeft om zowel de uitzendgroep als Rodania te ontplooien. “Rodania verdient een goede aandeelhouder. Ik heb het zijn plaats op de markt teruggegeven, maar nu moet het vooruit.” Terzelfder tijd zoekt hij een minderheidsaandeelhouder voor JobFixers. Volgens zijn zakenpartner Bonamie is dat om te kunnen doorbreken in de markt van outsourcing. “Het idee is om kleine bedrijfjes (bijvoorbeeld elektriciens) of bestaande divisies over te kopen en die samen te voegen tot een groter platform. We zijn overtuigd dat we dit sneller kunnen doen met een partner in ons kapitaal.” Bonamie zegt op een durfkapitaalfonds te mikken met ervaring in de uitzendsector. Dat zou een belang van 10 procent tot 25 procent kunnen nemen. Momenteel is er sterke interesse van de durfkapitalisten in de uitzendsector.

Cracco en Bonamie bouwden bij JobFixers in één jaar tijd een keten uit van 52 kantoren. Ze startten in september vorig jaar met de lancering van 21 kantoren op één dag en voegden daar in ­augustus een tweede golf van 30 kantoren aan toe. Bonamie verwacht op jaarbasis een omzet van 30 miljoen euro. Voor 2019 is 60 miljoen gebudgetteerd.