Palmyra Brands, de holding van de familie Van den Brande, is ontstaan in 1979 als bouwer en beheerder van rusthuizen. De groep groeide uit tot een toonaangevende dienstverlener en zorgverstrekker voor senioren. Palmyra Brands was met een belang van 50 % referentieaandeelhouder van Armonea, de grootste Belgische privérusthuizengroep. De overige 50 % waren in handen van de AB Inbev familie de Spoelberch.
2019 wordt een belangrijk jaar voor de familie Van den Brande en haar holding Palmyra Brands. In dat jaar verkocht de familie samen met haar collega aandeelhouders de Spoelberch de rusthuisgroep Armonea aan de Franse concurrent Colisée. De familie Van den Brande kon daarop een meerwaarde incasseren van 64 miljoen euro. De opbrengst van die operatie werd onder meer gebruikt om de lange termijn bankschulden af te bouwen van 169 naar 24 miljoen euro. De familie herinvesteerde daarnaast een deel middelen waardoor ze zelf nu net geen 7 % controleert van Colisée. Wanneer Colisée zelf enige tijd later werd opgekocht door het Zweedse EQT passeerde de familie opnieuw langs de kassa. Ondertussen werkt ze met Orelia verder aan de uitbouw van een eigen groep rusthuizen. Orelia sloot daarbij dat jaar een erfpachtovereenkomst met de groep Cofinimmo voor 6 bestaande rusthuizen. Tenslotte nam Palmyra ook het West-Vlaamse bedrijf Aperi over, een kleine specialist in digitale communicatiesystemen voor rust- en ziekenhuizen.
Palmyra Brands diversifieert daarnaast volop zijn investeringsportefeuille. De naam Palmyra Brands is een combinatie die zowel verwijst naar de oorsprong van de onderneming als naar haar familiale kracht. Palmyra refereert naar een van de voornamen van de moeder Palmire van de vier broers Van den Brande. Zij was de grondlegster van de onderneming. Palmyra is tevens een van de oudste handelssteden in Syrië, waar reeds in het begin van onze jaartelling ondernemers actief waren. Brands verwijst naar de familienaam Van den Brande. Tegelijkertijd geeft het aan dat de groep investeert in diverse ondernemingen, diverse brands, diverse merken, die elk op zich staan als bedrijf en als merk, maar tevens onderdeel uitmaken van de groep Palmyra Brands. In 2021 werd de holding doorgelicht en gewijzigd. De modegroep Les Hommes en de verpakkingsspecialist Cardiff werden daarbij door Palmyra Brands in de etalage gezet. Wanneer die verkocht werden, leverde dat een minwaarde op van 51 miljoen euro. 2021 eindigde voor de familie met een verlies van 75 miljoen euro.