Roger Boas maakte furore in het kielzog van het Brusselse christendemocratische boegbeeld Paul Vanden Boeynants. Boas ontpopte zich tot een politiek geïnspireerd leverancier van militaire bestellingen. Het binnenhalen van militaire overheidsopdrachten bracht Boas verschillende keren in opspraak. Zo vertelde de Brusselse substituut Jean- François Godbille ooit hoe Boas leden van het extreemrechtse Front de la Jeunesse gebruikte om zijn tegenstanders te laten schaduwen. De facturen voor dat schaduwwerk werden dan weer betaald door het kabinet van VDB.
Boas duikt ook op in het corruptiedossier rond de bouw van het hospitaal Eurosystem midden jaren zeventig. Daarbij werden callgirls ingezet om de Arabische klanten van het project gunstig te stemmen. De centrale figuur van dat netwerk, Fortunato Habib Israël, stond onder meer op de loonlijst van een aantal vennootschappen van Roger Boas. Het prostitutienetwerk van Israël werkte voor de hoogste Belgische kringen.
Roger Boas overleed in 2006. Maar hij legde wel de basis voor wat nu een hightechbedrijf is geworden binnen de luchtvaartindustrie, dat nu geleid wordt door zijn kinderen. Asco werd een belangrijke toeleverancier aan het Airbus-programma. Het bedrijf maakt hardmetalen onderdelen van vliegtuigen, een hoogtechnische activiteit. Midden jaren negentig slaagde Asco erin ook toe te leveren aan Boeing.
Momenteel is het bedrijf betrokken bij zowat elk belangrijk project van de burgerluchtvaart. In 2011 plaatste de Amerikaanse vliegtuigmaatschappij American Airlines een bestelling van 260 Airbussen en 200 Boeings, een historisch record voor de commerciële luchtvaartindustrie. Voor Asco, met wereldwijd zo’n 1350 werknemers, is dergelijke bestelling uitstekend nieuws. Behalve die 460 vliegtuigen stonden op dat moment nog eens ongeveer 4000 bestelde Airbussen en evenveel Boeings op de orderlijst. ‘We zitten met andere woorden voor enkele jaren in een stevige groeitrend’, aldus de commentaar van commercieel directeur Ivan Remels.
In 2014 bereikte het bedrijf Asco Industries een akkoord met het Canadese Héroux-Devtek voor de productie van onderdelen van landingsgestellen voor het vliegtuigtype Boeing 777. Het contract zou verschillende miljoenen dollars waard zijn.
In 2018 legde het Amerikaanse Spirit Aerodynamics 543 mijoen euro cash op tafel voor de volledige overname van Asco. Maar twee jaar later bleek dat die prijs terugevallen was tot 420 miljoen dollar. Een cyberaanval en dalende marktomstandigheden gooiden roet in het overname-eten. Daarna volgde de coronacrisis waardoor de hele deal in oktober 2020 terug op tafel kwam te liggen om korte tijd later definitief af te springen. Christian Boas moest de bittere Asco-kelk daarop helemaal leegdrinken. Asco zag zijn omzet in 2020 met één derde terugvallen van 305 naar 209 miljoen euro. Het verlies bereikte net geen 40 miljoen euro. Corona duwde de luchtvaartsector voor passagiersvervoer jaren terug. Asco verwacht pas in 2024 terug te kunnen aansluiten aan de pré-corona tijden.