In 1936 startte Daniël Dewulf met de verkoop van olie-produkten. In 1957 werd de NV Daniël Dewulf opgericht. Vanaf dat moment was de merknaam “Power” regelmatig terug te vinden op olie-verpakkingen, flesjes antivries, enz. In de loop der jaren ging Dewulf steeds nauwer samenwerken met de oliemaatschappij BP. Dewulf hielp het netwerk van BP-benzinestations uitbreiden, exploiteerde zelf een aantal stations en stond met eigen tankwagens in voor de bevoorrading van het netwerk.
De grote ommekeer kwam er eind 1991 onder impuls van Arnold Dewulf, zoon van Daniël. BP besloot de meerderheid van hun retail activiteiten in België te verkopen. Daarop besloot Dewulf haar bestaande BP-benzinestations te rebranden naar een eigen nieuwgeboren benzinemerk Power. Ook het assortiment oliën en vetten onder eigen merknaam Power werd verder uitgebreid en de leveringen van gasoil en diesel aan garages, industriële klanten en particulieren gebeurden voortaan onder het merk Power.
Net zoals de hele samenleving, wijzigt ook de markt van de benzinedistributie. Tankstations worden verdeelpunten van goederen, bijvoorbeeld kranten, softdrank en voeding. Spaaracties zijn een bindmiddel geworden tussen leverancier en klant. En in het land van de bedrijfswagens zijn tankkaarten een onmisbaar onderdeel geworden van de benzinestations. Power beschikt over een eigen tankkaart waarbij wordt samengewerkt met Octa+ en Avia.
Eind 2017 overleed Arnold Dewulf op 74-jarige leeftijd. een goed jaar later werd bekend dat de familie Dewulf hun bedrijf Power verkocht aan de concullega familie Gabriëls uit Aalst. Daardoor ontstaat een groep met een omzet van een half miljard euro en 185 tankstations. Gabriëls wordt daarmee een van de grootste onafhankelijke benzine- en mazoutbedrijven van België.