Wat vroeger bekend was als Drukkerij Verstraete in Maldegem is nu bekend als Verstraete IML. Dat laatste staat daarbij voor ‘in mould labeling’. Met die techniek wordt een voorbedrukt label van polypropyleen (PP) in een matrijs of mould geplaatst. Deze matrijs heeft de vorm van het eindproduct, bijvoorbeeld de vorm van een botervlootje. In de matrijs wordt vervolgens gesmolten PP toegevoegd. Deze versmelt met het etiket en neemt, tijdens het verharden, de vorm van de matrijs aan. Resultaat: label en verpakking zijn één geheel. Verstraete produceert zo per dag maar liefst 45 miljoen vormen, bestemd voor de meest uiteenlopende producten, gaande van voeding over cosmetica tot verf. Klanten zijn grote groepen zoals Unilever en Vandemoortele. Als we het bedrijf mogen geloven, biedt IML daarbij enkel voordelen: uitstekende drukkwaliteit in acht kleuren, sterk en hygiënisch, krasbestendig, niet scheurbaar en niet vatbaar voor rimpels, kortere productietijden en lagere productiekosten en milieuvriendelijk.
In 2001 kwam Verstraete voor 51 procent in handen van de Oostenrijkse drukkersgroep Constantia. De samenwerking was volgens gedelegeerd bestuurder Geert Verstraete nodig om een goede commerciële organisatie uit te bouwen. De komst van de Oostenrijkers moest ook de bouw van een tweede vestiging in Maldegem mogelijk maken.
In 2017 wordt Constantia opgekocht door de Amerikaanse groep Multi-Colors. Verstraete wordt daarmee meteen een dochter van de Amerikaanse groep. Later blijkt dat de familie op datzelfde moment ook haar resterende 49 % in IML heeft verkocht aan de Amerikanen. Daarmee incasseerde de familie een meerwaarde van 81 miljoen euro.