In 1954 namen Willy De Nolf en zijn echtgenote het weekblad de Roeselaarse Weekbode over samen met het huis-aan-huis blad Advertentie. Het zou de basis worden van een gediversifieerde mediagroep met het weekblad Knack lang als vlaggenschip en verankerd in vooral lokale media. Willy De Nolf overleed onverwachts in 1981. ‘Moeder Thérèse’ zoals ze soms werd genoemd in het bedrijf, zette zich daarop als stammoeder bovenop het bedrijf. En ook bovenop het management. “Elke zondag kwam de familie De Nolf samen bij moeder Thérèse om er samen te eten, vertelt een insider, daar werd over geld gepraat en werden de echte beslissingen genomen voor Roularta.”
Marie-Thérèse De Clerck drukte vooral een katholieke stempel door op het bedrijf. Zo verzette ze zich lang tegen de opname van sexadvertenties in de Streekkrant. In een nieuw kantoorgebouw in Zellik liet ze een kleine kapel inwijden door de West-Vlaamse bisschop Vangheluwe. Ook van haar eigen gezin eiste ze dezelfde hoge morele katholieke standaard.