Gerard Mol begon onmiddellijk na de Tweede Wereldoorlog met het opkopen van achtergelaten Amerikaanse legermateriaal. In zijn West-Vlaamse thuisstad Hooglede bouwde hij de legertrucks om tot allerlei zwaar transportmateriaal voor zowel landbouw als industrieel gebruik. Meteen was de basis gelegd van het bedrijf Mol: de productie van zwaar rijdend industrieel materiaal, met als kers op de taart de productie van afvalophaalwagens onder het merk VDK. Naast allerlei soorten vrachtwagens bouwt Mol ook materiaal voor haventransport. Het neusje van de zalm is de productie van woestijnvrachtwagens die onder extreme omstandigheden kunnen werken. De familie Mol komt binnen in onze ranglijst met een vermogen van 23,4 miljoen euro. U leest hier hun verhaal.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.