“Ik ben verdrietig, maar tegelijk blij om julIie te laten weten dat ik eind juni terugtreed. Ik ben me al een tijdje aan het voorbereiden op dit moment en ik denk dat het tijd is om ruimte te geven aan een nieuwe generatie talenten om hun visie op het merk los te laten.” Met deze passage uit een lange brief kondigt mode ontwerper Dries Van Noten zijn nakende afscheid aan. Van Noten kan daarmee een succesvolle carrière afsluiten. Succesvol niet enkel creatief maar ook financieel en dat is binnen de modewereld niet zo evident. In 2018 verkoopt hij zijn hele bedrijf aan de Spaanse groep Puig, de eigenaar van onder meer de merken Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Carolina Herrera en Paco Rabanne goed voor een jaaromzet van ruim 4 miljard euro. De Spanjaarden leggen 51,9 miljoen euro op tafel voor het Antwerpse modehuis. Dat was op dat moment zowat gelijk aan één keer de omzet van Van Noten of tien keer zijn netto winst. De tien jaar daar voorafgaand keert Van Noten zichzelf een jaarlijks bruto dividend uit van 2 miljoen euro. Dat alles brengt zijn opgebouwd vermogen op 62 miljoen euro.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.