Mediamagnaat Christian Van Thillo heeft er genoeg van dat de sterke groei van zijn mediabedrijf DPG Media gekoppeld wordt aan het dossier van de Belgische postsubsidies. Die band tussen de groei van DPG en postsubsidies wordt onder meer regelmatig gelegd in de websites Apache en Businessam. De eerste is in handen van ex-journalisten van de DPG krant De Morgen, de tweede is eigendom van projectontwikkelaar en bouwheer Paul Gheysens. Van Thillo ontkent het bestaan niet van de 170 miljoen euro die Bpost jaarlijks ontvangt voor het verdelen van kranten en tijdschriften. “Maar dat gebeurt op een zeer inefficiënte manier en wij hebben daar weinig baat bij.” aldus de media ondernemer. “In Nederland beweren sommige journalisten dat we Nederlandse uitgeverijen hebben kunnen opkopen dankzij de postsubsidies. Voor hen is het een vaststaand gegeven dat DPG Media zijn succes deels te danken heeft aan subsidies, gewoon omdat ze dat gelezen hebben op sommige Belgische websites. De waarheid is anders en het irriteert me enorm dat we alsmaar vaker met deze verwijten geconfronteerd worden.” In België publiceert DPG onder meer de kranten Het Laatste Nieuws en De Morgen. Wanneer zijn bedrijf samen met concurrent Mediahuis de verdeling in België in eigen hand zou nemen, zou dat een impact hebben van amper 1,8% van de winst op groepsniveau. U kan hier de uitvoerige uitleg van Christian Van Thillo lezen over de postsubsidies.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.