In april 2020 verkocht de multinational AB Inbev wereldwijd 32 % minder bier. De groep, met hoofdzetel in Leuven, wordt dubbel hard getroffen door het coronavirus. China, waar de pandemie van start ging, is een belangrijke afzetmarkt van bier. Later volgde de lock down van de horeca in Europa en Noord-Amerika. Tijdens het eerste kwartaal van 2020 namen de totale volumes wereldwijd af met 9,3%, waarbij het volume eigen bieren met 10,5% daalde en het volume niet-bieren een daling van 0,2% kende. Als China buiten beschouwing wordt gelaten, namen de volumes met 3,6% af, ondanks een initiële groei van 1,9% in januari en februari. De gecombineerde opbrengsten van de drie belangrijkste wereldwijde merken Budweiser, Stella Artois en Corona, daalden met 11,0% wereldwijd en met 17,5% buiten hun respectievelijke thuismarkten. AB Inbev vormt de financiële ruggengraat van de Rijkste Belgische families.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.